Wyłoniono wykonawcę na modernizację linii 207 Toruń – Chełmża. Czy tym razem dojdzie do rozpoczęcia prac?

red.
Fot. Piotr Bilski
W zorganizowanym w ubiegłym tygodniu ostatnim etapie przetargu na modernizację linii Toruń-Chełmża, wybrano firmę Porr. Jej oferta przewyższa jednak o 6,6 mln zł przyjęty przez PKP PKL budżet. Czy tym razem uda się sfinalizować przetarg i podpisać umowę z wykonawcą?

Przypomnijmy, że PKP PLK ogłosiła w marcu pierwszy przetarg na rewitalizację 18-kilometrowej linii kolejowej z Torunia do Chełmży. W czerwcu został on jednak unieważniony przez awarię systemu informatycznego zamawiającego, która zaburzyła procedurę składania ofert.

Do trzech razy sztuka?

W lipcu PLK rozpisała nowy przetarg, jednak o zmienionych kryteriach. Poprzednio o wyborze decydowały cena (70%), termin realizacji (20%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (10%). Za drugim razem jako kryteria określono: doświadczenie personelu wykonawcy (20%) oraz cena (80%). Skrócono jednocześnie termin realizacji inwestycji: poprzednio było to 35 miesięcy, teraz – 26 miesięcy.

W drugim postępowaniu zgłosiło się sześć podmiotów. Tylko jeden z nich nie otrzymał punktów za doświadczenie personelu; było to należące do samego inwestora PPM-T. Trzy najwyżej punktowane oferty zaproszono do aukcji elektronicznej, która odbyła się w ubiegłym tygodniu. Jej zwycięzcą został Porr z ceną 139,2 miliona zł (netto). Drugie miejsce zajęła firma Colas Rail, a trzecie konsorcjum Transkol i Infra Silesia.

Budżet PKP PLK na realizację modernizacji linii nr 207 wynosi 132,6 mln zł brutto, więc realizacja inwestycji nie jest jeszcze pewna. Rozwiązania w tej sytuacji są dwa: PKP PLK zdecyduje, czy zwiększyć budżet inwestycji i zaakceptować najkorzystniejszą ofertę złożoną w przetargu albo unieważnić postępowanie.

Szybsze pociągi i nowy przystanek na Mokrem

Linia nr 207 ma zostać dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Zakres prac obejmie także wymianę nawierzchni torowej. W Łysomicach powstanie mijanka. Przewidziano też dodatkowy tor przed Toruniem Wschodnim. Przebudowana zostanie również stacja Ostaszewo Toruńskie, a na zmodernizowanej linii powstanie też nowy przystanek - Toruń-Mokre. Rewitalizacja linii ma zająć 3 lata. Według przyjętych szacunków w ciągu tego okresu należy wymieniać mniej niż 30 metrów torów dziennie.

Prace będą wiązały się z całkowitym wstrzymaniem kursów pociągów pasażerskich na tym odcinku. Podczas remontu kursować będą autobusy zastępcze po drodze krajowej nr 91 z dojazdem do miejscowości Grzywna, w rejon przystanku osobowego.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3