Budowa S-5. Zmiana organizacji ruchu w Wiągu
16 marca wykonawca odcinka drogi ekspresowej S-5 na odcinku Nowe Marzy - Dworzysko przełożył w Wiągu ruch na nowo wybudowane drogi serwisowe DS-7 i DS-9. Umożliwiło to otwarcie nowego frontu robót na trasie głównej przyszłej S-5 oraz kontynuację budowy dalszych odcinków dróg dojazdowych.
Zmiana organizacji ruchu zaczyna się już na wysokości węzła w Sartowicach. To właśnie stamtąd kierowcy wjadą na drogi DS-7 i DS-9. W Morsku natomiast powstało tymczasowe rondo, z którego będzie można zjechać na nowo wybudowaną jezdnię lewą w kierunku Bydgoszczy i Torunia oraz na drogę DS-9 w kierunku Świecia i DW 272. Na nowo powstałe drogi serwisowe kierowane są zjazdy z działek, a dojazd do stacji paliw zapewnia droga serwisowa DS-7.
Kliknij w poniższy niebieski przycisk i zobacz jak wyglądają postępy prac na drodze ekspresowej S-5 na trasie Bydgoszcz - Nowe Marzy
Zmiany także na węźle w Przechowie
Na węźle w Przechowie zamknięto natomiast zjazdy z drogi wojewódzkiej DW-240 od strony Tucholi w kierunku Gdańska oraz Bydgoszczy, a także z drogi krajowej DK-91 od strony Torunia w kierunku Bydgoszczy.
Na drogę wojewódzką nr 240 nie wjedziemy natomiast od strony Gdańska i od strony Bydgoszczy w kierunku Torunia i Świecia. Drogowcy podkreślają, że zamykane łącznice zostaną przebudowane z jednokierunkowych na dwukierunkowe.
Skomunikowanie wszystkich relacji umożliwiło tymczasowe rondo w Przechowie oraz zjazdy z drogi wojewódzkiej 240 od strony Świecia i Tucholi.
- Dalej obowiązuje zakaz wyprzedania i ograniczenie prędkości do 60 km/h, przed wjazdem na rondo do 40 km/h – przypomina Julian Drob, rzecznik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Objazdy w Zbrachlinie
Spore zmiany także w Zbrachlinie, gdzie zamknięto drogę powiatową. Auta, których masa nie przekracza 10 ton jadąc od strony Bydgoszczy muszą skorzystać z objazdu prowadzącego przez drogę gminną. Cięższe auta korzystają natomiast z drogi powiatowej. Utrudnienie to ma potrwać do końca roku.
Budowa drogi ekspresowej S-5 w województwie kujawsko pomorskim ciągnie się długo. W czerwcu 2019 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podziękowała za współpracę przy budowie trzech odcinków (w tym także Nowe Marzy – Dworzysko) włoskiej firmie Impresa Pizzarotti, która wykonała około 30 procent kontraktu. Nieco ponad rok później za rozgrzebaną przez Włochów inwestycję wziął się Budimex, Firma ta na dokończenie inwestycji ma 22 miesiące bez przerw zimowych. Prace powinny zakończyć się więc do końca 2022 roku.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?