Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Awaria ciepłowni w Bydgoszczy zakończona. Klienci mogą liczyć na korektę rachunków?

MC
Przyczyną awarii w bydgoskiej ciepłowni było rozszczelnienie instalacji ciśnieniowych. Jeden z trzech kotłów już pracuje, drugi jest w gotowości do uruchomienia
Przyczyną awarii w bydgoskiej ciepłowni było rozszczelnienie instalacji ciśnieniowych. Jeden z trzech kotłów już pracuje, drugi jest w gotowości do uruchomienia Piotr Hukało/zdjęcie ilustracyjne
Ciepłownia EC II już z powrotem działa, dostarczając ciepło do sieci miejskiej w Bydgoszczy. Awaria dwóch pozostałych kotłów została usunięta przez ekipy techniczne, które przeprowadziły pomyślne testy ciśnieniowe. Co z rachunkami za okres, gdy kaloryfery działały na niższych obrotach? Operator PGE ma na to odpowiedź.

Elektrociepłownia Bydgoszcz II wznowiła dostawy ciepła do sieci miejskiej już w miniony piątek po godzinie 22. Według Polskiej Grupy Energetycznej, praca odbywa się zgodnie z zapotrzebowaniem na ciepło w mieście.

Awaria dwóch pozostałych kotłów została szybko usunięta przez ekipy techniczne. Oba kotły przeszły pomyślne testy ciśnieniowe, z czego jeden jest już w rezerwie od soboty, a drugi gotowy do produkcji ciepła.

Przyczyna i skutki awarii elektrociepłowni w Bydgoszczy

Awaria, która miała miejsce 6 lutego, została spowodowana rozszczelnieniem układów ciśnieniowych. Artur Michniewicz, dyrektor ds. ciepła w grupie PGE, podkreśla, że prace naprawcze zostały przeprowadzone tak szybko, jak to możliwe.

Prace naprawcze były wyzwaniem, gdyż część instalacji, które wymagały naprawy, znajdowały się na dużej wysokości. Konieczne było zastosowanie rusztowań, aby pracownicy mogli bezpiecznie dotrzeć do miejsca awarii/

Klienci PGE zastanawiają się teraz, czy w związku z okresem dostaw ciepła niższym niż zazwyczaj, mogą oczekiwać korekty rachunków za ogrzewanie. Michniewicz zaznacza, że firma rozważa taką możliwość.

- Bierzemy pod uwagę ewentualne korekty opłat za energię cieplną. Klienci zainteresowani taką korektą powinni skontaktować się z PGE. W przypadku udowodnienia ubytku energii dostarczanej do mieszkań, będziemy rozważać możliwość korekty - wyjaśnia Michniewicz.

PGE podkreśla jednak, że decyzja o ewentualnej korekcie będzie prawdopodobnie zależeć od KPEC, dystrybutora energii na terenie Bydgoszczy.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto